lördag 1 december 2012

Bakfylleångest

"Du ska väl inte sova bort hela dagen!" sa min pappa när han ringde och väckte mig för en dryg timme sen. Jo, käraste pappa, idag hade jag nästan önskat att jag fått göra det. Jag är lite bakfull, lite sliten. I need some sleep, I can't go on like this. Igår var en jättebra kväll, men slutet på den blev lite tveksamt. En kärleksförklaring ifrån någon, som inte borde säga såna saker. Och en insikt om att det finns en person där ute som faktiskt kan få mig att känna svartsjuka. Så idag är mitt bultande huvud sådär fyllt till brädden med bakisångest, tankar och funderingar att jag bara vill lägga ner det på kudden igen och sova. Men ack nej, nu har jag ju blivit väckt, och då är det svårt att somna om. Nej nu ska jag nog bara sitta här, och stirra in i väggen, tills jag får energi till nåt annat. Att sitta vid datorn förvärrar huvudvärken, så jag lägger av nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar